PREČO MENIŤ PNEUMATIKY

01.07.2012 12:00

Prečo meniť pneumatiky?

 

  • zimné pneumatiky majú mäkkšiu zmes a bohatšie lamelovanie dezénu ako letné pneumatiky, čo umožňuje lepšie správanie na snehu a ľade, ale aj na vode
  • na zimnú sezónu sú určené zimné pneumatiky označené M+S
  • výmenu zimných alebo letných pneumatík treba uskutočniť keď vonkajšia teplota klesne pod alebo nad +7° C
  • pri pneumatikách so zimným dezénom označeným M+ S odporúčame pri jazde v snehu a mäkkom teréne zvýšiť hustenie o 20 - 30 kPa
  • minimálna povolená hĺbka dezénu je v SR 1,6 mm ( v súlade s vyhláškou 116/1997 Z.z. Ministerstva dopravy)
  • po výmene zimných pneumatík za letné je dôležité nastaviť geometriu! Ak nemá vozidlo nastavenú geometriu podľa hodnôt výrobcu vozidla dochádza k nerovnomernému opotrebovaniu pneumatík prípadne to má za následok až ich predčastné zničenie.
  • Vždy si dajte kolesá vyvážiť. Nevyvážené môžu ohroziť bezpečnosť vozidla a zvyšujú náklady na prevádzku. Stúpajúci trend smerom k drahším, širším a väčším pneumatikám s nízkym profilom kladie na potrebu presného vyváženia pneumatiky ešte väčší dôraz.
  • V niektorých prípadoch sa vyvažovacie závažia môžu posunúť alebo sa oddeliť. Preto sa odporúča vyvažovať nielen v prípade vibrácií, kmitania alebo po výmene pneumatík, ale v pravidelných intervaloch po 20 000 kilometroch alebo raz za dvanásť mesiacov.

KATEGÓRIE RÝCHLOSTÍ

Kategória rýchlosti (SS - Speed Symbol ) - je maximálna rýchlosť, pri ktorej môže pneumatika niesť hmotnosť určenú indexom nosnosti za daných špecifických podmienok 

 

Symbol L M N P Q  R S T U H V W ZR
Rýchlosť 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 240 270 max
 

 

Možné závady pneumatík

Uvádzame možné závady pneumatík, pri nesprávnom dodržiavaní tlakov hustenia, alebo pri závadach na podvozku.

• ojazdené kraje behúňa - veľmi nízky tlak

• ojazdený stred behúňa - veľmi vysoký tlak, pneumatika pri prehustení získa balónovitý tvar

• ojazdený jeden kraj behúňa - najčastejšia príčina je zlé nastavenie geometrie

• opotrebované rôzne miesta - pneu je "zubaté", "oskákané", signalizuje závadu tlmičov

• opotrebované jedno miesto - pri prebrzdení, šmyku

• pozdĺžne drážky a ryhy - hlavne v zime, pri prešmykovaní, hrabaní, kedy jedno koleso stojí a druhé sa pretáča

 

Tvary dezénu  

 

Symetrický – pneu je možné na vozidle akokoľvek meniť a otáčať (Brillantis)  
Smerový – pri montáži je nutné dodržiavať smer otáčania, je vyznačení šípkou na bočnici pneumatiky (g-force Profiler)  
 Asymetrický – pri montáži je nutné dodržiavať správne umiestnenie vonkajšej a vnútornej strany, označené na bočnici pneumatiky ako „outside“ a „inside‘ (Premium contact)  

 

Vyhľadávanie

Kontakt

AUTOSERVIS BLAŽEK s.r.o. PREVÁDZKA:
Pezinská 18, 901 01 Malacky

Otváracie hodiny:
Pondelok- Piatok : 8:00 - 18:00 hod.

Obedňajšia prestávka: 11:00-11:30 hod.

Tešíme sa na Vašu návštevu!
+421 948 108 111 vedúci servisu, konateľ
+421 948 918 111 prijímací technik, objednávky
+421 948 918 112 ekonomické oddelenie, škodové udalosti
VAHOJKYYYY